שתף את הדף : זה יעזור למישהו

כתוב את הכותרת כאן

הנה הכלים בהם אשר עומדים לרשותינו:

  • כותרת ראשית (Headline) – החלק הזה, אמור להיות החלק הבולט ביותר באתר. כשהמשתמש יכנס לראשונה לאתר, זה הדבר הראשון שהוא יראה. זה החלק שכשהמשתמש יראה אותו הוא יראה את “אפקט האישה ההרה”. אם אתם מכירים את חוק פארטו (חוק 80/20) אז כותרת טובה זה חלק נכבד מאוד מה-80.
  • קריאה לפעולה (Call to Action) – ניחשתם נכון, זה החלק בו אתם מבקשים מהמשתמש לבצע את הפעולה בה אתם חושקים. זה החלק השני הכי חשוב. הכותרת הראשית והקריאה לפעולה ביחד הם ה-80 מהחוק של פארטו. כל שאר הדברים הם 20. המיקום של הקריאה לפעולה לעיתים יהיה בחלק העליון של המסך, לעיתים לא. הכל תלוי באופי העמוד נחיתה…
  • כותרת משנה (Subhead) – הכותרת הזו תגיע לרוב מתחת לכותרת הראשית. בעוד הכותרת הראשית באה לתאר את מה שעובר למשתמש בראש ובאופן כללי את העמוד. כותרת המשנה מייצרת סקרנות וגורמת להמשיך בקריאה של הטקסט מתחת.
  • פסקה ראשית (Lead in) – זוהי הפסקה הראשונה שבאה להסביר קצת את הכותרות.
  • תמונת גיבור (Hero shot) – זוהי תמונה אשר אמורה לתת חיזוק לכותרת. זה יכול להיות תמונה כללית, זה יכול להיות תמונה של בנאדם וזה יכול להיות תמונת עצם.
  • הוכחה חברתית (Social Proof) – כל מה שמוכיח שיש אנשים שאוהבים אותכם. זה יכול להיות הקופסא של עמוד הפייסבוק במידה ויש לכם הרבה אוהדים שם. זה יכול להיות ציטוטים של אנשים שכולם מכירים (סלבריטיז או סלבריטיז נישתיים. זה יכול להיות אזכורים מעיתונים. רמז: בפסקה שלישית בערך הזכרתי שכתבו עליי בדה מרקר, גלובס ומעריב.
  • הוכחה (Proof) – אם באיזור ההוכחה החברתית אני מנסה לייצר סוג של “לחץ חברתי”. סוג של מראה שאנשים משתמשים בפתרון. באיזור ההוכחה אני מראה הוכחות שמה שאני כותב עליו פועל. לדוגמא ציטוטים של עיתונים. או של אנשים שמסבירים איך הפתרון שלי עזר להם.
  • תועלות (Benefits) – רשימת תועלות או יתרונות של שימוש במוצר. חשוב לשים לב שלא משתמשים במפרט אלא בתועלות. לדוגמא:
    • מזגן ברכב – מפרט
    • כשיהיה לך חם תוכל להדליק מזגן – יתרון
    • כשתיסע לאילת עם המשפחה שלך במשך 6 שעות בשיא הקיץ, הקרירות שתנשוב לך מהמזגן תוכל לעדן לך את הנסיעה ולגרום נחת לילדים – תועלת. (נחת לילדים זה תועלת מהמזגן)

כמובן שישנם עוד כלים. וכמובן שלא חובה להשתמש בכל הכלים… מבחינתי הדבר החשוב היותר זה הקריאה לפעולה והכותרת. אם תעשו רק את זה, תצליחו לפחות לשלש את יחס ההמרה שלכם.

יש נוסחא פשוטה מאוד בה אפשר להשתמש על מנת להרכיב את עמוד הנחיתה שלכם. זו נוסחא קלאסית בשיווק והיא נקראת AIDA. מלמדים את זה בערך בשיעור הראשון:

  • Attention/Awareness – זה בדרך כלל הכותרת הראשית, ולעיתים גם הפסקה הראשונה. בחלק הזה, אנחנו לוקחים את אפקט “האישה ההרה” וגורמים למשתמש שלנו לשים לב לאתר שלנו ולראות בו נשים הרות. שאלות עליהם צריך לענות:
    • למה נכנסתי לכאן?
    • למה לי להשאר באתר?
  • Interest/Information – בשלב הזה אנחנו אמורים לעניין את המשתמש במוצר שלנו על ידי מתן מידע. חשוב לשים לב, שהמידע לא מדבר עלינו. לא מדבר על המוצר שלנו. ולא מדבר על ה-Call To Action  שלנו. הדבר היחיד שמותר לדבר עליו, זה איך אפשר לעזור למשתמש. שאלות עליהם צריך לענות:
    • מה האופציות שלי?
    • מה עליי לעשות בשביל לפתור את הבעיה שלי?
  • Desire/Decision– זהו השלב בו מותר להיכנס למוד נרקיסיסטי. זהו השלב בו אפשר לקחת את מה שדיברנו עליו מקודם. על איך אפשר לעזור ללקוח ולהסביר לו איך אנחנו יכולים לעזור ללקוח. אנחנו בעצם מסבירים לו, למה אנחנו הכי מתאימים לו… או שיותר נכון למה הוא הכי מתאים לנו…
    • מדוע לבחור בך?
    • איך עליי לבחור בך?
    • מה אני אקבל אם אני אבחר בך?
  • Action– קוראים לו לפעול באופן מיידי!!! צריך להסביר לו למה כדאי לו לפעול עכשיו ולא מחר…
    • למה לי לעשות את זה עכשיו?

 

למידע נוסף, אתם מוזמנים לחפש AIDA בגוגל.